Wednesday, December 15, 2010

Tukang tarik kereta

  • Tengah hari ,Cempaka keluar makan dengan Ibu .Dalam perjalanan ,balik rumah setelah selesai makan,cempaka terlihat ,seorang perempuan bertengkar dengan dua orang lelaki
  • Jalan raya jadi jem  kerana dua kereta berhenti di jalan yang sempit satu kancil dan satu lagi Vios
  • cempaka ,keluar dari kereta dan ingin suruh mereka ketepi jalan ,kerana Cempaka ingin cepat.Bila Cempaka ,meminta supaya kereta di pakir ketepi ,salah seorang lelaki tadi memarahi cempaka dan memberitahu mereka ingin menarik kereta vios ,milik perempuan lawan mereka bertengkar
  • permpuan pemilik vios  memberitahu yang dia telah membuat janji dengan pegawai bank,dan akan selesaikan bayaran tertungak pada minggu akan datang
  • tetapi tukang tarik kerta berkeras dan berkelakuan kasar.cempaka kesihan dan simpati melihat ,pemilik vios ,jadi cempaka bertanya .Adakah mereka sudah mendapat kebenaran mahkamah .dan kelihatan mereka begitu tidak pro dalam melakukan kerja
  • oleh kerana cempaka dan akak vios perempuan .pasti kami tidak boleh melawan jadi kami biarkan kereta di tarik . Cempaka menghantar akak vios ke bank ,supaya boleh berbincang 
info : undang undang penarikan  di sini

cempaka betul betul heran ,
kenapa kerja tarik  kereta, jadi kerja untuk kaum yang satu itu ?

14 comments:

whitecappuccino said...

Bagusnya kalau ramai macam cempaka..

alien said...

tukang tarik kete tunjuk surat tak?
kalo xde surat x valid ah

kakchik@ella said...

bagus cempaka. sbb menolong kakak vios tu.

rasanya bank2 perlu make sure agen2 yg dilantik ni ikut prosedur. kesian pembeli, kan.

cemomoi said...

dia nak tarik juga sebab nak dapat duit.. dia tak pedulik orang susah atau tidak sebab dia pedulik duit! dan duit jadikan manusia tiada kemanusiaan!

Irwan said...

sekarang ni, dah kuatkuasa lepas 2 bulan tak bayar, 22 days lepas tu diorang dtg tarik keta.

Biarkan diorang tarik. Kita pegi ke bahagian finance dan bayar settlement. Dia akan masuk sekali upah dan sewa tempat paking kat pusat tunda tu. Biasanya RM500 untuk upah tarik, dan RM10 sehari untuk sewa paking (lagi lama, lagi banyak kena bayar)..

So, sesapa kena tarik keta, buatlah cam cik cempaka.

Jangan viloence2. Jangan demo2.

Know the system and BEAT IT

Irwan said...

lagi satu, kalau pompuan yang tarik keta, pastikan lengan mereka sebesar paha orang yang ketanya nak ditarik tu. Dan muka macho.

Awek jambu, mata galak, badan genit dan masih cakap i-i, u-u, takleh keja tukang tarik keta

Nerzhul said...

berani betoi cempaka....kalo makwe seksi yang tarik kereta laju je tuan kereta bagi agaknye. kihkihkih.

New Hope said...

Salam,

sungguh mulia cempaka

ANAK TIRI MALAYSIA BEST STUDENT DI AUSTRALIA

Pena Marhaen said...

kadangkala orang kita memilih kerja sebagai penarik kereta kerana suka kerja yang mudah walaupun kerja yg merka lakukan itu menindas orang lain yg lemah dan kesempitan..

Mohamadazhan hjDesa said...

pernah juga tgk geng ni, nasib malang juga ada dgr kisah geng tarik kereta silap tarik kereta budak2 silat.hehe

Semarak Api said...

cempaka berani!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

sawang dah blog ni

Is said...

prihatin betul cempaka ni.
nice girl.

ahsfantasy24 said...

Saya tengok macam kamu nei seorang
blogger yang peramah..

ad ssuatu yg ssuai tu kamu, jom kte
g tgk kt:

http://www.ahsfantasy24.com/2010/12/pencarian-blogger-peramah-2011.html

Tahniah, kamu seorang yang peramah!

(:
:)
(:
:)